Działania reklamowe mogą się opierać na różnych pomysłach, ale jednym z często stosowanych pomysłów są filmy. Takie filmy są w stanie idealnie pokazać produkt i jego bardzo dobre strony, a tym samym pomagają firmom w skutecznym docieraniu do ewentualnych klientów. Filmy reklamowe zwykle są krótkie i znane jest to z telewizji, jako reklamy emitowane w blokach o różnej długości.
Warunkiem skuteczności takiej promocji jest nie tyle jej innowacyjność, ile bardzo ciekawy charakter. W pewnych przypadkach taka marketing musi być dosłownie szokująca albo nawet banalna i prosta, bo wówczas najbardziej zwraca uwagę. Co ciekawe, efektywne są wręcz reklamy bardzo denerwujące albo wręcz irytujące, bo ludzie zwracają na nie uwagę. Filmy promocyjne mają głównie zainteresować i nieważne jest, czy będą to poważne dzieła bardzo dobrze przemyślane i rewelacyjne pod względem artystycznym czy gry aktorskiej. W większości przypadków jest to nawet niewskazane, dlatego że takie reklamy są wszystkim dobrze znane, a to, co znamy, zwykle bagatelizujemy. Twórcy reklam działający na zlecenie producentów i sprzedawców próbują wykorzystywać takie zabiegi, ażeby zwracać uwagę ewentualnych klientów. Dlatego też reklamy są często dosłownie nudne, infantylne, niewiele kiedy zabawne, a raczej dziwne. Takie właśnie kreacje reklamowe zwracają największa uwagę. Jeśli reklama zyska uwagę widza, spełniała swoją funkcję nawet, kiedy ten widz nie stanie się klientem firmy. Ważne, ażeby o reklamie mówiono w jak najszerszych kręgach, a wówczas osiągnięty zostanie cel, dla jakiego została utworzona.
Zobacz także: filmy reklamowe.