Przejdź do głównej zawartości

Teksty na stronie a efektywność pozycjonowania

Pozycjonowanie to proces w ramach promowania strony internetowej, który powinien być prowadzony bardzo sumiennie, a przede wszystkim traktowany bardzo osobiście. By wiedzieć, czy prowadzone działania pozycjonerskie przynoszą rezultaty i pozytywne efekty dla firmy, powinno się systematycznie śledzić sytuację strony i jej wyniki. Każda osoba, zajmująca się pozycjonowaniem strony powinna, więc w swojej codziennej pracy używać pewnych narzędzi, które tę pracę ułatwią.

Należą do nich narzędzia analityki webowej. Jakie narzędzie analityczne są pomocne w seo? Mogłoby się wydawać, że korzystanie z tego rodzaju narzędzi kosztuje specjalistę wiele pieniędzy. Oczywiście w sieci można znaleźć dużo płatnych rozwiązań, oferowanych przez firmy, zajmujące się oprogramowaniem, to natomiast skorzystać możemy z równie dobrych darmowych opcji. Obowiązkowymi narzędziami analitycznymi są to dostarczane przez właściciela popularnej wyszukiwarki, czyli firmę Google, są to Google Search Console oraz Google Analytics. Pierwsza z usług daje możliwość monitorować m.in. funkcjonowanie, stan indeksowania, działania ręczne, czy skuteczność strony w wyszukiwarce. Drugie rozwiązanie, czyli Google Analytics pomaga przemyśleć dokładniej ruch na stronie oraz powiązane z nim zachowania użytkowników. Posiadacz strony dzięki tej analityce może dowiedzieć się, ile w danym czasie nowych użytkowników wyświetliło stronę, ile trwała sesję, jakie podstrony zostały odwiedzone i sporo innych cennych informacji o Internauci e, począwszy od wieku, poprzez płeć, skończywszy na jego lokalizacji. Pomocne mogą okazać się również mapy ciepła, czyli tzw. heat mapy, dzięki którym dowiedzieć się można jakie elementy skupiają największą uwagę ze strony użytkownika, jakie elementy są bardzo chętnie klikane, a jakie wręcz przeciwnie, czyli pomijane. Dlaczego warto przemyśleć statystyki strony? Pozycjonowanie, bez śledzenie i analizowania wyników strony internetowej mija się ze swoim misją. Nie korzystając z analityki internetowej, zwyczajnie nie będziemy wiedzieć, czy prowadzone przez nas działania przynoszą efekty i czy cokolwiek zmienia się w czasie. Znając i ze starannością analizując statystyki strony, możemy nie gorzej dopasować obecną strategię marketingową, by przynosiła ona jeszcze efektywniejsze rezultaty.  Więcej informacji: linki z presell.